Thiruvananthepuram I presume - Reisverslag uit Trivandrum, India van otheo - WaarBenJij.nu Thiruvananthepuram I presume - Reisverslag uit Trivandrum, India van otheo - WaarBenJij.nu

Thiruvananthepuram I presume

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

22 Oktober 2005 | India, Trivandrum

Hoi iedereen,

Netjes opgefrist met schoenen aan geprobeerd het hotel te verlaten, maaaaaar dat bleek wat ingewikkeld: er was een fikse bui losgebarsten en de straat was in een riviertje veranderd. Slippers aangedaan en broek ingekort en zo naar het dichtstbijzijnde internetcafe gewaad. De buien blijven gelukkig aleen maar komen in de avond en zijn verder wel lekker opfrissend.

Massage gehad pas! Uiteindelijk lig je helemaal in de olie op een soort hardhouten plank gekneed te worden. Je voelt je als een paling in een emmer snot, moeilijk grijpbaar dus... Mijn lichaam blijkt een grote ruine na wat jaren voetbal. Bij bijna elk lichaamsdeel moest ik zeggen dat-ie daar maar een beetje rustig aan moest doen (shanti, shanti of zo), het was gewoon belachelijk. Geestelijk gaat het nog redelijk vind ik zelf. Er hing na de massage een wat eigenaardig luchtje rond mijn persoon maar dat was na twee douches redelijk verholpen. Later hoorde ik dat anderen de toegang tot hun kamer was ontzegd: ik was dus niet de enige...

Verder: een foto laten maken met een magnum, terwijl ik op de motor zit. Dit lijkt onbelangrijk, maar is het niet. De foto gaat eraan komen!!

De regenachtige stad waar ik nu zit heet Thiruvananthepuram (aardige naam om de weg naar toe te vragen, je mag ook Trivandrum zeggen gelukkig) en is waarschijnlijk de meest zuidelijke stad waar ik kom in India.

Vanavond pak ik de trein naar Madurai, vandaar dat ik me keurig had aangekleed en schoenen had aangedaan en zo. Zo zou ik me zelfs in de Weerribben kunnen vertonen! Jan: ga jij vast sparen, want die weddenschap verlies je zeker.

Draaien jullie vast de verwarming op 19 (spaarstand), schep op die bintjes en loop watertandend langs de kruidnoten, dan ga ik naar m'n fishcurry in die zaak waar het maar 27 graden is dankzij een genadeloze airco...

Veel liefs,

Theo

  • 22 Oktober 2005 - 15:28

    Marlot:

    Hoe zit dat eigenlijk met het tijdsverschil : ik lees je stukje een kwartier voordat je het geschreven hebt. Mmm dat is raar!Dus dat kwartier gaat dan van jouw vakantie af ? Weet je wel hoeveel calorien er in een magnum zitten ? Dat krijg je er vast niet af met zo 'n snot-massage!Veel plezier in de trein, pas goed op je schoenen!

  • 23 Oktober 2005 - 15:02

    Riette En Egbert:

    Ha die Theo,
    Ook wij hebben genoten van een prachtige herfstvakantie zonder regen onder het genot van kruidnoten - klompen en zuid-laarder bollen. Waarom zo ver weg gegaan? Zal ik je een foto to mailen van een Magnum. Dan wel sam/sam natuurlijk. Hoewel van Jan zal dat niet zoveel zijn.!!?? Het ga je goed daro.
    een hartelijke groet en als het goed is lees jij dit eerder dan ik het gestuurd heb - volgens Marlot. Riette en Egbert

  • 23 Oktober 2005 - 17:56

    Mariska:

    Hoi Theo
    Die 19 graden op de spaarstand is af en toe niet genoeg hoor. Een open haard en 20 graden is een stuk aangenamer. Kun je ons niet wat warmte toesturen via de e-mail? Gelukkig kun je nu in ieder geval wel weer op de kaart aangeven waar je bent. Veel geglibber, magnums en fishcurry toegewenst vanuit het ook niet zo droge, maar in huis wel lekker warme Rhoon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Trivandrum

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 202871

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: