Barracuda in een sausje - Reisverslag uit New Delhi, India van otheo - WaarBenJij.nu Barracuda in een sausje - Reisverslag uit New Delhi, India van otheo - WaarBenJij.nu

Barracuda in een sausje

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2005 | India, New Delhi

Dag allemaal,

Hoe is het met jullie? (serieuze vraag, dus graag allemaal reageren).

Zojuist op de camping (nee bij het hotel) een voorstelling 'martial art' meegemaakt. Dat zijn mannen in een lange korte broek die allerlei gevechtshandelingen uitvoeren die al eeuwenoud zijn, ook met zwaard en allerlei wapens. Heel gek, maar de mensen die vooraan zaten verdwenen de een na de ander naar achteren.

Grote lichaamsbeheersing; de leraar had gisteren aan mij gevraagd of ik interesse had om een cursus te volgen. Gelukkig heb ik naar waarheid geantwoord dat mijn enige martial art bestond uit chips eten en schaken en af en toe een potje thee (ook hier: af en toe wordt zelfs je theepot van de tafel gegrist, dan is er weer een razzia door uniformen op zoek naar makkelijk geld. Heb al voorgesteld om elke avond een uniform van de klif te gooien maar dat mag niet. Bij ons had je toch ook dwergwerpen?

Overdag op de ENFIELD rondgereden!! Een geluid als van een Harley dus dan weet je het wel. Prachtige reacties van de mensen onderweg: Ah Enfield, number one! Werd uitgenodigd om in huizen te kijken waar hun troetelenfield in de kinderkamer stond. Kreeg telefoonnummers mee; ik hoefde maar te bellen als er iets raars gebeurde. Een nadeel: alles zit aan de verkeerde kant. Schakelen moet rechts in plaats van links en de volgorde van de versnellingen is net andersom. Maar het ergst is het rempedaal, dat zit ook aan de verkeerde kant. Kwestie van opletten dus want je rijdt ook aan de verkeerde kant. Maar leuk!! Kicken!!!!

Net barracuda in curry gegeten, het klinkt bijna alledaags als je niet oppast. Plannen voor de komende dagen: Enfielden met Magnum (komt eraan Jan.....), naar Madurai voor de tempels, de bergen in in Zuid India, naar Bangalore voor een onderwijsproject (jazeker het begint weer te jeuken) en verder ligt alles nog open.

Op naar de thee en naar de uniformen!

U allen een buitengewoon prettige dag wensend eindig ik met de meest hartelijke groeten,

uw theecorrespondent T

  • 19 Oktober 2005 - 09:34

    Peter & Madelon:

    Theo, je hebt het goed voor elkaar daar! Heb je al een djembé gezien? groetjes

  • 19 Oktober 2005 - 14:01

    Eelco Baks:

    Hoi Theo, ik ben net terug van vakantie en heb al je berichten gelezen. Het zijn leuke stukjes. Goed om te lezen dat je het lang gekoesterde plan nu daadwerkelijk uitvoert. Hoe lang ben je van plan weg te blijven ?

    Groet,

    Eelco

  • 20 Oktober 2005 - 06:02

    Theo:

    Hallo Eelco,
    Ik denk zo'n tien maanden te bijven reizen, waarvan 7 a 8 weken in India.
    Waar ben jij geweest?
    Groeten

  • 21 Oktober 2005 - 14:02

    Joke:

    Voor het eerst regenachtig herfstweer en dus tijd voor een reactie:
    vanmorgen een weigerende centrale verwarming aan de praat gekregen (waakvlam aangezet)en daar door de gebruiker zeer hartelijk voor bedankt. Dit soort technische hoogstandjes heb jij daar niet nodig.
    Ondanks al jouw exotische berichten ontdek ik toch enige overeenkomsten tussen ons: een voorliefde voor chips, bijzondere theesoorten en spelletjes waarbij je kunt blijven zitten. Het verschil is dan alleen maar: plaats en temperatuur, meer niet.?!
    Een plaats waar je nog heen wil, Bangalore, heeft meer dan 5,5 milj. inwoners: kom daar/hier maar eens om.
    Doe m'n pantoffels aan, fleecedekentje om, beker verrassingsthee + knabbeltjes naast me en spannende dikke pil in de hand: al jaloers?
    Herfstgroet.

  • 21 Oktober 2005 - 15:18

    Marlot:

    Na een halve week in de Weerribben (staat vast niet op jouw kaart, toevallig wel het mooiste plekje in Nederland ) zijn we weer veilig thuis.
    Heb nog geproefd maar in de theepot zat thee, helaas.Maar de appeltaart was lekker. Vandaag doe ik aan uitstellen, een goeie dagvulling voor als je eigenlijk van alles moet doen maar er niet toe kunt komen. Daar heb jij vast niet veel last van daar ! En nu ga ik aardappels koken, mis je ze al ?Groet Marlot.

  • 21 Oktober 2005 - 21:05

    Jan66:

    Beste theeleut,
    het lijkt er op dat je aardig op gang begint te komen. Ga zo door!Praatjes over Enfields en Magnums( zijn we de bloemkolen vergeten?) gelden niet. Slecht hard fotografisch bewijs geldt. Hier in het prachtige Holland genoten van een zonovergoten herfstvakantie. Eindelijk mijn eerste golfbaan gelopen in Drenthe. Met de par was het bar maar wel vol lol.
    Gegroet.

  • 28 Oktober 2005 - 14:54

    Saskia:

    Ha Theo,

    Ik heb al weken lang een memo op mn bureau liggen met deze website. Nu eindelijk eens echt gekeken.
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd! wauw!
    Klopt het dat er pas 1 foto op je website staat?
    Met mij is alles ok. Op school ook.
    We draaien lekker, er zijn alleen wel heel veel kinderen verhuisd.
    Vorige week was het herfstvakantie en ben ik nog een aantal dagen naar Brabant geweest met Ben. Is heel wat anders dan jij nu doet :-)
    Hier in Nederland blijft het mooi weer, vandaag opnieuw 20 graden.
    Nou..ik hoop ook eens wat van jou te horen!
    Succes verder met je reis en heel veel plezier!
    Groetjes Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 202919

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: