Niets aan de hand dus - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu Niets aan de hand dus - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu

Niets aan de hand dus

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

07 September 2017 | Spanje, Corralejo

Na de stille nacht vol sterren rij ik de Seat door heel nauwe straatjes weer naar de openbare weg. Verderop lekker onverhard door kaal en meedogenloos vulkaanlandschap. Even gestopt om het landschap te ervaren met de berg Tindaya als 'landmark'. Is daar een Nederlands woord voor? Vast wel.

In La Oliva kunst gekeken, maar dat viel niet mee. Wat zou ik aan de muur willen hebben hangen? Nada dus, wat een gepruts... Ga toch iets leuks doen, wat je wel kunt. Staphorster stipwerk of zo, of melodieus macrameeën.

Gelukkig kent El Cotillo ruime stranden met veel wind. Om de wind wat af te stoppen zijn er halfronde muurtjes gebouwd van vulkanisch gesteente. Schuilen kan ook bij de strandtent van Playa la Concha, en dan krijg je ook nog wijn en kaas toegestopt. Fijne lui daar in Spanje...

De Argentijn met pet verwacht me in Corralejo. Hij noemt gelijk m'n naam en dan is die van Maxima nooit ver weg... Heb 'm natuurlijk gecomplimenteerd met de Argentijnse dames in het algemeen. Thee op de kamer en stroopkoeken en de Vuelta.

De Mirador de Vallebron is verrassend: halverwege kijk je in een caldera met daarachter wat vulkanen en de zee. Naar het oosten kleurt de aarde rood en ik stop op een plek waar er een soort uitsnede is in het landschap. Fotostop!

Na ook nog een fossielenvindplaats bij de vuurtoren van Toston is het tijd voor zeer koud bier.

Vier uur: tijd om onverhard te gaan. Van El Cotillo kun je over een kustpad naar Corralejo. In het zuiden ben ik onverhard begonnen, dus nu moet ik wel onverhard eindigen in het noorden, dat snapt iedereen. 1 keer moet ik heuvelopwaarts versnellen (steil en zanderig), en juist daar zitten 2 diepe gaten...

Gelukkig, 't is een Seat, en dan praat je over stalen perfectie! En Ntra Sra del Pino viert iets feestelijks deze week. Niets aan de hand dus.

Auto ingeleverd en een nieuw onderkomen betrokken aan de haven van Corralejo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 202354

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: