Cavemen - Reisverslag uit Puerto de las Nieves, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu Cavemen - Reisverslag uit Puerto de las Nieves, Spanje van otheo - WaarBenJij.nu

Cavemen

Door: Otheo

02 September 2017 | Spanje, Puerto de las Nieves

Koud en winderig is het 's morgens, midden in de wolken. Een stuk lager ligt Tejeda en dat is een soort balkon met indrukwekkend uitzicht.

De klomp steen verderop is Bentayga en daar kun je dichtbij komen. Soms is het windstil, dan weer word je bijna weggeblazen. Bij de voet van de stenen wolkenkrabber is een heiligdom, gemaakt door de oorspronkelijke bewoners en ook zijn er veel grotten die ooit zijn bewoond.

Artenera heeft nog veel meer grotwoningen, een grotkapel en een grotrestaurant. Bij het museum zie je hoe relatief luxe dit geweest moet zijn. Nee, die 'Cavemen' waren zo gek nog niet.

Dan over een klein slingerweggetje naar Agaete, aan de kust. Een en al bocht is het, maar wel prachtig.

Bij Puerto de las Nieves gooi ik m'n tas voor de balie. 'Ben zo terug!' Ik sta op het zebrapad met alarmlichten aan...

Leuk haventje met af en toe een veerboot en veel zwemmende mensen. Mooie eetzaakjes, koele Rioja, dit gaat helemaal goedkomen... Verderop zijn er zelfs natuurlijke baden tussen de rotspartijen. Doet denken aan Garachico - Tenerife.

De kamer is erg koud. Ik trek de kaart 's nachts maar uit de muur; dan liever helemaal geen stroom. Het keurige bedieningspaneel had ik even over hoofd gezien. Soms is het best lastig om Manuel te zijn.