Acht flessen wodka - Reisverslag uit Kolka, Letland van otheo - WaarBenJij.nu Acht flessen wodka - Reisverslag uit Kolka, Letland van otheo - WaarBenJij.nu

Acht flessen wodka

19 Juni 2017 | Letland, Kolka

Gisteravond zag ik twee jongens zo'n acht (8) flessen wodka kopen bij de buurtsuper. Acht. Ik vrees dat 't de nachtvoorraad was. Mooie gedachte: vanaf nu alleen nog maar karnemelk en jus. Wat een mistroostigheid...

Kaap Kolka heeft een verlaten strand en een bewaakte parkeerplaats, met in de verte het stipje van de vuurtoren op een eilandje. Hier vergaan veel schepen en verdrinken veel zwemmers.

Naast mijn kamertje overnachten twee Duitse motorrijders. Ik vertel ze over hun nieuwe trainer: oud- Feijenoordspeler en trainer bij 020. Goeie jongen, niet overlopend van voetbaltalent... wel offensief. De motorburen snurken overtuigend door de houten wand heen. Gevraagd: 8 flessen wodka...

• 19 Juni 2017 - 22:23

Joke:

Ha Theo,
    Wat in te halen, nietwaar?
    Eindelijk wat WiFi en dan direct een inhaalslag...
    Ga maar niet varen of zwemmen daar, ik zou er hooguit een poosje m'n auto parkeren.
    En misschien dan dat glaasje karnemelk.
    Kaap Kolka, maak er wat van!
    Groet van Joke

• 20 Juni 2017 - 00:01

Inderdaad, wat in te halen. Nu, in Liepaja, heb ik een vlotte WiFi. Kolka was desolaat en mooi maar niet uitnodigend voor zwemmers... Verder ben ik er nog niet uit: Letland heeft mooie bieren en prima karnemelk. Zegt u het maar...