Only Adult - Reisverslag uit Kobe, Japan van otheo - WaarBenJij.nu Only Adult - Reisverslag uit Kobe, Japan van otheo - WaarBenJij.nu

Only Adult

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

23 Maart 2016 | Japan, Kobe

In Kagoshima houdt de vulkaan zich rustig. Met de pont ga ik 's morgens vroeg naar de Sakurajima. Er is een observatiepost op ruim 300 meter hoogte en er komt regelmatig rook bij de top vandaan. Gisteren kon je tussen de hoogbouw ook een mooie sliert zien langsdrijven.

Bij het water is er verderop een openbaar voetbad. Eerst las ik 'voetpad', maar dat klopt dus niet. In het park loopt er een soort kanaaltje met warm water, regelrecht uit het binnenste van de aarde. Je kan er op houten vlonders zitten, broek opstropen en het water zijn heilzame werk laten doen. Lekker! In deze buurt zijn er ook veel thermale baden.

Bij het station blijkt inderdaad dat het een feestelijk lang weekend is. Er staat een heel lange rij om stoelen te reserveren. Dan eerst maar omhoog, want op het dak staat een reuzenrad te draaien. Je kijkt zo over de hele stad heen, over het water richting vulkaan. Daarna lekker gegeten en toen bleek de rij gelukkig een stuk korter. Weinig Engels wordt er hier gesproken/geschreven. Mijn maaltijd heb ik buiten aangewezen.

De reis naar Kobe blijkt zo'n 3 1/2 uur. Inmiddels zit ik dus in Kobe en dat blijkt een heel leuke stad.

Vanochtend eigenlijk zonder hooggespannen verwachtingen gaan lopen. Viel erg mee! Eerst een lekker levendige buurt bij een station en daarna een heel rustige tempel, midden in de stad. Een heuvel op met veel mooie oude huizen- zelfs een Hollandhouse. Daar ook weer een sfeervol tempeltje met een prachtig uitzicht richting kust en haven. Een museum met banden met Montmartre. Verderop een spontane kabelbaan waarbij je tijdens de afdaling door een grote kruidentuin kwam. Langs een schitterende waterval, waar ik eigenlijk normaal weinig aan vind. En vlakbij de stad dus...

Kwam uit bij een ander station waar ik gelijk maar een stoel heb gereserveerd voor morgen. Dat gaat een flinke tocht worden naar het noorden. Als ik niet oppas word ik nog treinliefhebber.

Trouwens, over liefhebberijen gesproken, ik zit nu in een 'lovehotel'. De kleur rood overheerste nogal, dat zag ik gisteren wel bij binnenkomst. En veel hartjes. En later zag ik dat je ook voor een paar uur kamers kunt huren. En ja, die foto' s van die schaars geklede dames, hoe zit dat dan?

Nog even op internet gekeken. 'Only adult' stond er... Prima geslapen verder, dat wel...

Ik vergeet nog het havengebied, want daar ben ik uiteindelijk beland vandaag. Ik stap uit bij het monument van een aardbeving, volgens mij uit 1995. Verderop staat een heel mooi glooiend, wit gebouw, het Oriental Hotel. Beetje lawaaiarchitectuur, maar wel heel erg mooi. Net als veel andere bouwsels hier; je blijft foto' s maken!

Bovendien wordt het steeds helderder bij een blauwe lucht, en helderheid lijkt hier in Japan een zeldzaam fenomeen. Verder nog een karakteristieke toren met veel rood metaal en een gebouw dat zo in Valencia zou kunnen staan, van die architect met die naam, kom hoe heet-ie. Calatrava? (Alles zonder Google). Ik zet in op Calatrava. Dan zijn er hoog in de lucht ook nog allemaal snelwegen en is er een winkelcentrum met veel horeca. Dat lijkt wel in een voormalig pakhuis te zitten.

Kortom, het was een schone dag. De patient gaat nu rusten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 202638

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: