Gewild - Reisverslag uit Sydney, Australië van otheo - WaarBenJij.nu Gewild - Reisverslag uit Sydney, Australië van otheo - WaarBenJij.nu

Gewild

Door: Otheo

29 December 2015 | Australië, Sydney

De toren in Auckland is niet te zien. Zo hard regent het bij het binnenrijden van de stad. Gelukkig vind ik al vlot een onderkomen in Parnell. Een mooi oud huis is het, voormalig paleis van de koningin van Samoa...

De volgende dag met de boot naar Waiheke gevaren. Eerste kerstdag is het, dus praktisch alles zit dicht. Met een snelle boot, via Devonport, weer terug. Het weer is opgeknapt en we komen de haven binnen langs twee gigantische cruiseschepen, een imposant gezicht.

Nog twee dagen de oostkant van Auckland bekeken, met onder andere Mission Bay en een mangrovegebied. Het is opvallend hoeveel natuur er vlakbij en zelfs in Auckland is. Vijf minuten bij 'mijn' paleis vandaan liggen twee verborgen valleien (reserves) waar je geen stadsgeluid meer hoort. Prachtig!

Op maandag de 28e heb ik de oude schicht ingeleverd. De vrouw van de autoverhuurder brengt me naar het vliegveld na een cappuccino. Hoezo service? De dame achter de balie regelt nog even een update voor m'n Australische visum. Kijk, dat gaat lekker zo...

Nu dus in Sydney, in een wilde buurt. Een kruising tussen de Kruiskade en de Witte de Withstraat in de kleurrijke tijd. Nou, dan weet je het wel - of niet.

Wilde net bijboeken, maar de prijzen zijn opeens 4 a 5 keer hoger. Vanwege oud en nieuw... Zo maar even naar een minder (ge)wilde buurt!

Hoor net van de kapper dat ze miljoenen bezoekers verwachten vanwege het vuurwerk. En de Australische middenstand wil daar natuurlijk ook van profiteren...

Een knallend nieuwjaar gewenst!

• 30 December 2015 - 14:54

Tom:

Fijn levensteken. Prettige jaarwisseling gewenst en een bruisend nieuwjaar! Hartelijke groet, T.

• 31 December 2015 - 22:21

Otheo:

Dank! De jaarwisseling is hier inmiddels achter de rug. Op het vuurwerk bij de brug na geen enkele knal gehoord: fantastisch! Fijne jaarwisseling gewenst vanaf het vliegveld!!

• 01 Januari 2016 - 11:10

Loes Van Diest:

Hallo Theo,
    Bij deze wil ik jou ook een geweldig en ondernemend 2016 toewensen!!
    En veel succes bij je verdere trips, die nog komen.
    Wat ik zo gelezen hebt over je reis, heb je al waanzinnige mooie dingen beleefd.
    Theo het beste,..en veel plezier met alles wat nog op je pad komt!!!
    Lieve groet
    Loes xxx