Gang is alles - Reisverslag uit Tofino, Canada van otheo - WaarBenJij.nu Gang is alles - Reisverslag uit Tofino, Canada van otheo - WaarBenJij.nu

Gang is alles

Door: Otheo

Blijf op de hoogte en volg

11 September 2015 | Canada, Tofino

Hi,

Na wat mooie dagen in de bossen van Sooke met relaxte wandelingen en af en toe een pauze voor de inwendige mens, ben ik weer wat verder gegaan op Vancouver Island.

Voor ik het vergeet, vlak bij het boshuisje waanzinnig goed gegeten. Werkelijk alles klopte bij de 17-Mile House Pub. Heb even geprobeerd de kritische consument uit te hangen, maar ik moest de strijd snel opgeven. Van de versgesneden, stevige patatten van B. Ladagekwaliteit tot aan de prachtig eikenhoutenkleurige varkenskrabben: er viel niets op af te dingen. De kip was robuust en krokant en had een fijn leventje gehad en de salade was geurig en van een fijne dressing voorzien. Hou daarbij in gedachten de IPA (Indian Pale Ale) van de plaatselijke bierboer, de verse pepers, en om het geheel af te maken de gulle schijven citroen. En dan vergeet ik nog bijna de heerlijke saus, de hompen vers brood, het warme water om die vette tengels mee schoon te maken. Ik moest bijna huilen van ontroering... Ok, zo kan die wel weer even... Maar dat 't lekker was moet je maar aannemen.

Waar was ik? O ja, weg van Sooke. Naar Port Renfrew gereden en daar prima gelopen. In de bossen en langs de kust - Botanical Beach. Daarna door een verlaten deel van het eiland naar een groot meer gegaan: Cowichan Lake. De weinige auto's die je tegenkomt zijn grote pick-ups met een boot erachter.

In Qualicum Beach neem ik een ouderwets huisje. Het stamt uit de jaren 40 en sindsdien is er nauwelijks meer iets aan veranderd. Nou ja de kolenkachel heeft plaatsgemaakt voor een oliekachel... De eigenaresse steekt het gevaarte aan, want anders heb ik een koude douche... Lekker nostalgisch allemaal, vanachter mijn raam kijk ik zo de Salish Sea op. Na een uurtje moeten alle ramen wel open want het wordt loeiheet... De volgende ochtend krijg ik nog wat knalrode, versgeplukte appeltjes mee...

Dan door de regen naar Tofino, het einde van de wereld, met allemaal baaien en eilanden en ongerepte natuur. De eerste dag moet ik noodgedwongen bij de brouwerij van Tofino doorbrengen want het regent continu. Was behoorlijk afzien... De klanten waren erg cool, surfdudes met teenslippers, lang haar in staarten of knotjes, natuurlijk baarden en natuurlijk tatoeages. Ubercool heet dat...

Aan het einde van de middag werd het droog helaas. Toch maar vlot de fiets gepakt en naar de Botanical Garden gereden. Prachtige omgeving met heel oude bomen, heerlijk verende paden, heerlijke natuurgeuren en -verrassend- kunst. Een VW-bus in prachtige staat van ontbinding bijvoorbeeld (er zijn hier, naast surfdudes, ook nogal wat hippies, en dus ook VW-busjes....).

Vandaag op walvisjacht geweest. Prachtige tocht die in de mist begon maar in prachtig helder weer werd voortgezet. Een jonge groene walvis gezien, zeeotters, zeeleeuwen en zeehonden. En niet zeeziek geworden! Terwijl er toch volop zakjes werden uitgedeeld (en gebruikt...).

Geëindigd op een zonnig terras met (zalm)fish and chips en dat was ook al weer zo lekker.... Houdt het dan nooit op? Zal ik het beschrijven? Nou nee, andere keer...

Afvallen gaat even niet lukken, dikker worden daarentegen wel. Ach, als er maar beweging in zit. 'Gang is alles', wie zei dat ook alweer?

Dikke groeten vanaf een ver eiland,

Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 202636

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: