Avondluchten - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van otheo - WaarBenJij.nu Avondluchten - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van otheo - WaarBenJij.nu

Avondluchten

Door: otheo

Blijf op de hoogte en volg

12 Juli 2008 | Nicaragua, Granada

Buenos Dias!

Sta op het punt om Granada te verlaten; zojuist m´n tas ingepakt, zo nog een ontbijtje, afrekenen en wegwezen. De busterminal naar Managua zit hier om de hoek dus dat is lekker overzichtelijk. Vanuit Managua wil ik in Leon zien te komen, maar hoe dat precies werkt weet ik nog niet. Ik schat het op een halve dagreis.

Gisteren een prima dag gehad: eerst wat gefietst op een wel heel klein model en later met een bootje hier in de omgeving van het meer gevaren tussen de Isletas. Dat zijn 365 eilanden die voor een deel privébezit zijn en worden bewoond door de rijkeren der aarde. De rest is natuurreservaat, een beetje te vergelijken met Tortuguero.

Mooie tocht, vooral toen er prachtige avondluchten tevoorschijn kwamen. In de verte zag je stoomwolken van de Masaya en dichterbij werd de vulkaan de Mombacho steeds beter zichtbaar, die Leon beheerst - en af en toe vernietigt... -. Een prachtig landschap, zo vanaf het water.

De dag ervoor naar een de krater van Apoyo gereden. Deze krater heeft een groot meer, waar je lekker kan zwemmen en kanoën. Het water wordt vanaf de bodem verwarmd door moeder aarde. Vanaf de kraterrand ga je steil naar beneden en vlak bij het water is er een hostel dat van alle gemakken is voorzien. Big Mama staat er een lekker potje te koken, je kan er overnachten en dan wordt je gewekt door brulapen; de wekker hoeft dus niet mee...

Ik denk er over om mijn laatste nacht voordat ik naar het vliegveld ga hier door te brengen. Lijkt me een waardige afsluiting...

Veel lui ontmoet inmiddels. Een stel Finnen kom ik bijna elke dag tegen, Amerikaanse meiden met Nederlandse roots (Terschelling...), een Frans stel op wereldreis, een Nederlandse jongen die in de buurt van Tortuguero heeft gewerkt, een Amerikaans stel met onderwijsbaan in CR, een jongen uit Boston die drie jaar in China heeft gewerkt en zojuist van al zijn spullen is ontdaan in CR en ga zo maar door. Interessant!

Krijg trek in wat pannekoeken met stroop, annanas en meloen... Al jaloers?

Beterschap Klazien! Het blijft wel exotisch klinken: een beet van een leguaan... van een iguana klinkt eigenlijk nog mooier; maar toch het blijft vervelend.

Bedankt voor de reacties; ik doe net of ik nog een hele week heb te gaan, dat klinkt lekkerder...

Adios en een fijn weekend,

Theo

















  • 12 Juli 2008 - 16:46

    Wilma & Hennie:

    Ha die Theo,

    Hoezo jaloers op de pannekoeken? Die kunnen we thuis gelukkig ook maken. We zijn wel jaloers op de leuke ervaringen die je de afgelopen tijd hebt meegemaakt. Geniet van je laatste week zodat je fris en fruitig je aan kan gaan melden voor de nederlandse arbeidsmarkt (geintje).

    Groetjes,

    Wilma & Hennie

    NB: We zijn net terug van een verjaardagsfeestje. De Imperial hoeft niet onder te doen voor Bavaria.

  • 13 Juli 2008 - 09:38

    Chantal En Robert:

    Hoi Theo,

    Wat geweldig al die verhalen, erg leuk om te lezen! Wij zouden zo met je willen ruilen! Veel plezier nog deze laatste week!

    Groetjes,

    Chantal en Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

Kokosnootdoppenwalla' s

11 Augustus 2013

Festival in Kandy

07 Augustus 2013

Harde wind

03 Augustus 2013

Zwerven

23 Oktober 2012

Brains
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 202729

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 01 April 2016

Grandtour

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: